TRENDY

Nepoddávaj sa jarnej únave, bojuj s ňou aktívne

21.03.2017 REDAKCIE
Autor článku

Nepoddávaj sa jarnej únave, bojuj s ňou aktívne

 Už čoskoro príde jar, slnečné dni budú pribúdať, ale ty by si radšej zostala v posteli? Prečítaj si niekoľko tipov, ako prebudiť svoje telo a užívať si jar aktívne.

Začnite zvoľna – prechádzkou

Poďme začať zvoľna. Obleč si pohodlné oblečenie, obuj si kvalitnú obuv a choď sa prejsť. Vonkajšie prostredie, čerstvý vzduch a slnko ťa nabudí pozitívnou energiou. Koľko prejdeš a kam až ťa kroky povedú je samozrejme na tebe. Podľa štúdií je odporúčaná denná dávka 7 km, čo predstavuje asi 10 000 krokov. K zlepšeniu motivácie môžeš využiť krokomer alebo aplikácie v telefónoch, ktoré merajú vzdialenosť. Mnohým bude motiváciou záverečný výhľad, zaslúžená káva alebo strávený čas s priateľmi. Možno ťa chôdza nadchne tak, že v máji vyrazíš na známy pochod Praha Prčice. Na ten sa vybav vysokokvalitnou obuvou, dostatkom tekutín, olovrantom a hlavne odolnosťou. Najdlhšia trasa totiž meria 70 km.

Tip: Zabaľ si desiatu, napríklad zdravú tyčinku či ovocie a doplň energiu aj vitamínmi. Vitamíny pomôžu telu vyrovnať sa s chorobami a stresom zo zimného obdobia.

Odlep sa od zeme – behajte

Prechádzaš sa parkom a okolo teba behá stále viac ľudí – mladí, starí, chudí aj obéznejší. Vyskúšaj to aj ty, zabehaj si tiež. Beh, ako pohyb, pri ktorom sa v niektorých momentoch nedotýkaš zeme, je skvelý nielen pre tvoju kondíciu, ale vyčistí aj tvoj mozog a ver, že budeš myslieť pozitívne. Pokiaľ chceš s behom začať, nepreháňaj to, začni pomaly a postupne. Striedaj beh s chôdzou, zvoľ voľné tempo a nesprotiv si tento pohyb hneď na začiatku. Možných trás je veľmi veľa, behať možno po tvrdom aj mäkkom teréne. S ohľadom na kĺby sa odporúča mäkší povrch. Ak ťa beh nadchne, nešetri na bežeckej obuvi a nechaj si pri jej výbere vykonať analýzu došľapu, potom bude topánka na tvojich nohách sedieť ako uliata. 

Tip: Dobre sa obleč a nezabudni sa poriadne pretiahnuť. Zvoľ radšej viac vrstiev a obleč sa tak, ako keby bolo cca o 5°C viac.

Vyskúšaj niečo medzi a zapoj celé telo – Nordic Walking

Ak sa ti zdá beh príliš namáhavý alebo ťa táto aktivita nenapĺňa, kúp si špeciálne palice a vyskúšaj Nordic Walking. Obohať chôdzu, pri ktorej máš ruky pozdĺž tela. Chop sa palíc a zamestnaj pohybom rovnomerne celé telo. Chôdza s palicami zaistí prirodzenú, biomechanicky správnu chôdzu, zrýchli tvoje tempo a zaistí ti lepšiu stabilitu pri prechádzkach a turistike. Pohyby, ktoré vykonávajú ruky sú podobné ako pri bežkovaní. Tento šport sa vyvinul vďaka učiteľke v Helsinkách Leeně Jääskeläinen, ktorá využila palice a chôdzu na hodinách telocviku v roku 1966.

Tip: Aby ste Nordic Walking vykonávali správne, zamerajte sa na tri hlavné piliere: správnu techniku chôdze, správne držanie tela a správne použitie palíc.

Pre mamičky s deťmi – Strollering®

Si mamička s kočíkom a máš chuť sa viac hýbať? Nemusíš zostať len pri bežných prechádzkach. Daj šancu športu určenému pre mamičky s kočíkmi. Cvičí sa s deťmi v kočíku, v náručí alebo môže tvoje dieťa jednoducho pobehovať okolo teba. Cieľom cvičenia je, okrem prechádzok, aj fitness cvičenie vo vonkajšom prostredí. V neposlednom rade si aj v kontakte s ostatnými účastníčkami. Nenásilne môžeš začať s chudnutím a posilňovaním. Určite to bude zábava aj pre tvoju ratolesť.

Tip: Lekcie strolleringu môžeš navštevovať po celej republike. Možno stretneš nových kamarátov ty aj tvoje deti.

Vonkajší posilňovanie aj pretiahnutie tela – street workout

Klasická posilňovňa ťa nebaví? Zacvič si vonku bez zdvíhania činiek. K cvičeniu a získaniu svalovej hmoty ti postačí vlastná váha tela. V súčasnej dobe vzniká v parkoch veľa ihrísk s prístrojmi, na ktorých môžeš cvičiť s vlastnou váhou. Pri jednotlivých cvikoch nájdeš aj popis pre aké svalové skupiny je dané stanovisko vhodné a ako na ňom cvičiť. Cvičenie je samozrejme zadarmo a môžeš sa vďaka nemu dostať do skvelej kondície.

Tip: Ak v tvojom meste nie je street workoutové ihrisko, využi na cvičenie napríklad lavičky, ležiace klady v parku a pod.

 Ak sa ti do aktívneho boja s jarnou únavou proste nechce, tak nesmúť. Pokús sa pozitívne premýšľať a dopriať telu kvalitnú stravu plnú vitamínov. Stretávaj sa s priateľmi, užívaj si každý deň naplno a usmievaj sa J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kopírovať odkaz

Odporúčané články

Začni jar s minimalistickým šatníkom. Koľko kúskov je tak akurát? Začni jar s minimalistickým šatníkom. Koľko kúskov je tak akurát?
Láska má mnoho podôb. Osláv ju na Valentína aj ty Láska má mnoho podôb. Osláv ju na Valentína aj ty
Najkurióznejšie vianočné zvyky naprieč svetom Najkurióznejšie vianočné zvyky naprieč svetom
Aké farby budú letieť na jeseň? Aké farby budú letieť na jeseň?


x