TRENDY

Nepoddávaj sa jarnej únave, bojuj s ňou aktívne

21.03.2017 REDAKCIE
Autor článku

Nepoddávaj sa jarnej únave, bojuj s ňou aktívne

 Už čoskoro príde jar, slnečné dni budú pribúdať, ale ty by si radšej zostala v posteli? Prečítaj si niekoľko tipov, ako prebudiť svoje telo a užívať si jar aktívne.

Začnite zvoľna – prechádzkou

Poďme začať zvoľna. Obleč si pohodlné oblečenie, obuj si kvalitnú obuv a choď sa prejsť. Vonkajšie prostredie, čerstvý vzduch a slnko ťa nabudí pozitívnou energiou. Koľko prejdeš a kam až ťa kroky povedú je samozrejme na tebe. Podľa štúdií je odporúčaná denná dávka 7 km, čo predstavuje asi 10 000 krokov. K zlepšeniu motivácie môžeš využiť krokomer alebo aplikácie v telefónoch, ktoré merajú vzdialenosť. Mnohým bude motiváciou záverečný výhľad, zaslúžená káva alebo strávený čas s priateľmi. Možno ťa chôdza nadchne tak, že v máji vyrazíš na známy pochod Praha Prčice. Na ten sa vybav vysokokvalitnou obuvou, dostatkom tekutín, olovrantom a hlavne odolnosťou. Najdlhšia trasa totiž meria 70 km.

Tip: Zabaľ si desiatu, napríklad zdravú tyčinku či ovocie a doplň energiu aj vitamínmi. Vitamíny pomôžu telu vyrovnať sa s chorobami a stresom zo zimného obdobia.

Odlep sa od zeme – behajte

Prechádzaš sa parkom a okolo teba behá stále viac ľudí – mladí, starí, chudí aj obéznejší. Vyskúšaj to aj ty, zabehaj si tiež. Beh, ako pohyb, pri ktorom sa v niektorých momentoch nedotýkaš zeme, je skvelý nielen pre tvoju kondíciu, ale vyčistí aj tvoj mozog a ver, že budeš myslieť pozitívne. Pokiaľ chceš s behom začať, nepreháňaj to, začni pomaly a postupne. Striedaj beh s chôdzou, zvoľ voľné tempo a nesprotiv si tento pohyb hneď na začiatku. Možných trás je veľmi veľa, behať možno po tvrdom aj mäkkom teréne. S ohľadom na kĺby sa odporúča mäkší povrch. Ak ťa beh nadchne, nešetri na bežeckej obuvi a nechaj si pri jej výbere vykonať analýzu došľapu, potom bude topánka na tvojich nohách sedieť ako uliata. 

Tip: Dobre sa obleč a nezabudni sa poriadne pretiahnuť. Zvoľ radšej viac vrstiev a obleč sa tak, ako keby bolo cca o 5°C viac.

Vyskúšaj niečo medzi a zapoj celé telo – Nordic Walking

Ak sa ti zdá beh príliš namáhavý alebo ťa táto aktivita nenapĺňa, kúp si špeciálne palice a vyskúšaj Nordic Walking. Obohať chôdzu, pri ktorej máš ruky pozdĺž tela. Chop sa palíc a zamestnaj pohybom rovnomerne celé telo. Chôdza s palicami zaistí prirodzenú, biomechanicky správnu chôdzu, zrýchli tvoje tempo a zaistí ti lepšiu stabilitu pri prechádzkach a turistike. Pohyby, ktoré vykonávajú ruky sú podobné ako pri bežkovaní. Tento šport sa vyvinul vďaka učiteľke v Helsinkách Leeně Jääskeläinen, ktorá využila palice a chôdzu na hodinách telocviku v roku 1966.

Tip: Aby ste Nordic Walking vykonávali správne, zamerajte sa na tri hlavné piliere: správnu techniku chôdze, správne držanie tela a správne použitie palíc.

Pre mamičky s deťmi – Strollering®

Si mamička s kočíkom a máš chuť sa viac hýbať? Nemusíš zostať len pri bežných prechádzkach. Daj šancu športu určenému pre mamičky s kočíkmi. Cvičí sa s deťmi v kočíku, v náručí alebo môže tvoje dieťa jednoducho pobehovať okolo teba. Cieľom cvičenia je, okrem prechádzok, aj fitness cvičenie vo vonkajšom prostredí. V neposlednom rade si aj v kontakte s ostatnými účastníčkami. Nenásilne môžeš začať s chudnutím a posilňovaním. Určite to bude zábava aj pre tvoju ratolesť.

Tip: Lekcie strolleringu môžeš navštevovať po celej republike. Možno stretneš nových kamarátov ty aj tvoje deti.

Vonkajší posilňovanie aj pretiahnutie tela – street workout

Klasická posilňovňa ťa nebaví? Zacvič si vonku bez zdvíhania činiek. K cvičeniu a získaniu svalovej hmoty ti postačí vlastná váha tela. V súčasnej dobe vzniká v parkoch veľa ihrísk s prístrojmi, na ktorých môžeš cvičiť s vlastnou váhou. Pri jednotlivých cvikoch nájdeš aj popis pre aké svalové skupiny je dané stanovisko vhodné a ako na ňom cvičiť. Cvičenie je samozrejme zadarmo a môžeš sa vďaka nemu dostať do skvelej kondície.

Tip: Ak v tvojom meste nie je street workoutové ihrisko, využi na cvičenie napríklad lavičky, ležiace klady v parku a pod.

 Ak sa ti do aktívneho boja s jarnou únavou proste nechce, tak nesmúť. Pokús sa pozitívne premýšľať a dopriať telu kvalitnú stravu plnú vitamínov. Stretávaj sa s priateľmi, užívaj si každý deň naplno a usmievaj sa J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kopírovať odkaz

Odporúčané články

Obleč si Afriku! Obleč si Afriku!
Dámske trenírky (nielen) na spanie! Dámske trenírky (nielen) na spanie!
Ako sa starať o svoju pleť v zime? 4 rady + 1 tip Ako sa starať o svoju pleť v zime? 4 rady + 1 tip
Upierajú sa na ne milióny očí! Najslávnejšie hviezdy Instagramu Upierajú sa na ne milióny očí! Najslávnejšie hviezdy Instagramu