Autor článku
Za každým opraveným kúskom od VUCH je príbeh precíznej práce a dlhoročnej praxe – a jednou z tých, čo za tým stoja, je naša hlavná krajčírka Iva. V rozhovore nám prezradila, ako dlho sa šitiu venuje, čo ju na práci najviac baví a ako prebiehajú opravy produktov, ktoré nám zákazníčky posielajú späť. Iva nám otvorila dvere do zákulisia, kde opravy nie sú rutinou, ale poctivým spôsobom, ako každému kúsku, ktorý to umožňuje, vrátiť jeho pôvodnú funkciu.
Ako dlho robíš krajčírku?
V tomto odbore pracujem približne 30 rokov.
Ako dlho pre VUCH?
Pre VUCH šijem už 2 roky.
Čo ťa na tvojej práci baví?
Baví ma kreativita. To, že produktom predlžujeme život. Nič sa zbytočne nevyhadzuje a zachraňuje sa to, čo má ešte svoju hodnotu.
Koľko kabeliek denne opravíte?
S Marcelkou opravíme každá v priemere 10 kúskov denne. Niekedy viac, niekedy menej. Zároveň riešime aj ďalšie veci so zákazníckou podporou a snažíme sa vyhovieť aj individuálnym požiadavkám zákazníčok.
Baví ťa viac šiť nové veci alebo opravovať?
Po tých rokoch ma viac baví opravovať. Lebo ten kúsok sa nevyhodí – dá sa mu druhá šanca. A tá rôznorodosť pri opravách ma veľmi baví.
Ako opravy vo VUCH fungujú?
Reklamačné oddelenie najprv zhodnotí, či ide o opravu. Každý produkt nám prejde rukami. Skontrolujeme ho, identifikujeme chybu a opravíme ju. Potom výrobok ešte raz celý prejdeme, a ak nájdeme niečo ďalšie, čo by sa dalo opraviť, tak to urobíme – aj keď to zákazníčka nepožiadala. Produkt sa vracia späť v čo najlepšom stave.
A čo individuálne opravy?
Napríklad keď má niekto krátky popruh na ľadvinke, kolegyne zo zákazníckeho sa opýtajú: „Ivka, dá sa to predĺžiť?“ A ja poviem: „Jasné, ide to.“ Tak zákazníčka nemusí nič vracať – my jej popruh upravíme z komponentov, ktoré máme.
Alebo naopak, ak je popruh príliš dlhý a zákazníčka si chce kabelku nechať, vieme ho skrátiť. To sú naše nadštandardy. Sme v úzkej spolupráci so zákazníckym tímom a baví nás robiť Vuší radosť tak, aby boli spokojné obe strany.