Prihlás sa a začni využívať všetky výhody.
Váš nákupný košík neobsahuje žiadny tovar.
Tento Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky reklamácie chýb tovaru zakúpeného prostredníctvom on-line obchodu VUCH od našej spoločnosti
Vuch s.r.o., so sídlom Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim,
IČ: 04522150,
DIČ: CZ04522150
zapísanej v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Hradci Královom, oddiel C, vložka 36028.
organizačná zložka Slovensko
IČ: 55456162
DIČ: SK4120049417
Bezplatné zaslanie: cez podacie miesta Packeta (https://www.packeta.sk/pobocky) pomocou kódu 94129932, ktorý sa nahlási obsluhe pobočky.
Adresa pre zaslanie na adresu hradenú zákazníkom: Vuch s.r.o., Čáslavská 46, 53701 Chrudim, Česká Republika.
Telefónne číslo: +421 233 456 593
Kontaktný e-mail: info@vuch.sk
Ako predávajúci zodpovedáme za to, že vám bol dodaný ten tovar, ktorý ste si objednali, a že tovar pri prevzatí nemá chyby. To znamená, že tovar pri prevzatí hlavne:
Nezodpovedáme za chyby, ktoré sa na tovare vyskytnú až po jeho prevzatí.
Ak sa prejaví chyba v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí, a to iba ak to povaha veci alebo chyby vylučuje.
Ďalej zodpovedáme, že tovar okrem dohodnutých vlastností:
Nad rámec zákonnej doby pre spotrebiteľa pre vytknutie chyby neposkytujeme žiadnu záruku za akosť.
Ak ste podnikateľom, práva z chybného plnenia zakladá len chyba, ktorú mal tovar pri prechode nebezpečenstva škody na tovar, aj keď sa prejaví až neskôr. V prípade, že sa chyba vyskytne v závislosti od porušenia niektorej z našich povinností, náležia vám práva z chybného plnenia aj v takom prípade.
Za chybu tovaru nemožno považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach. Pokiaľ tovar nezodpovedá vašej predstave, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s článkom 6 Všeobecných obchodných podmienok.
Pri nepoužitom spotrebnom tovare môže kupujúci vytknúť chybu, ktorá sa na veci prejaví v dobe dvoch rokov od prevzatia tovaru, ak nie je na webovom rozhraní, v dokumentoch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená dlhšia doba.
Pri použitom tovare môže kupujúcu vytknúť chybu, ktorá sa na veci prejaví v dobe jedného roka od prevzatia tovaru.
Pokiaľ je na tovare uvedený dátum minimálnej trvanlivosti, poprípade je pri veci podliehajúcej rýchlej skaze uvedená doba, po ktorú je možné vec použiť, trvá záručná doba do takého dátumu.
V prípade, že vám bude tovar vymenený či opravený, na nový tovar, resp. vymenené súčiastky a náhradné diely, nebeží nová doba. Doba pre vytknutie sa však v takom prípade predlžuje o dobu, po ktorú ste nemohli kvôli chybe tovar používať, čiže hlavne o dobu, po ktorú je tovar v oprave.
Vaše práva z chybného plnenia sa riadia občianskym zákonníkom, hlavne § 2099 až 2117 a ak ste spotrebiteľom, tiež § 2165 až 2174b. Ustanovenia článkov § 2106 a 2107 o právach z chybného plnenia sa neuplatňujú.
V prípade, že chyba tovaru existovala alebo sa má za to, že existovala už pri prevzatí tovaru, náležia vám nižšie uvedené práva z chybného plnenia.
Pokiaľ je chyba tovaru podstatným porušením zmluvy, náležia vám tieto práva z chybného plnenia:
V prípade podstatného porušenia zmluvy nás pri oznámení chyby alebo bez zbytočného odkladu po oznámení chyby informujte o tom, aké právo z chybného plnenia ste si zvolili. Upozorňujeme Vás, že pokiaľ tak neurobíte, budú vám náležať len tie práva, ktoré by vám náležali pri nepodstatnom porušení zmluvy. Vykonanú voľbu je možné meniť len po dohode s nami.
Pokiaľ v primeranej lehote chybu tovaru neodstránime, môžete požadovať namiesto odstránenia chyby primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť.
Pokiaľ je chyba tovaru nepodstatným porušením zmluvy, môžete požadovať:
V prípade, že chybu tovaru neodstránime včas alebo odstránenie chyby odmietneme, môžete požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu je možné meniť len po dohode s nami.
Beriete na vedomie, že dokiaľ neuplatníte svoje právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpite od zmluvy, sme oprávnení dodať vám chýbajúci tovar alebo odstrániť právnu chybu (hlavne dodať chýbajúce dokumenty).
Výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy nejde požadovať v prípade, že nemôžete vec vrátiť v tom stave, v akom ste ju dostali. To neplatí v prípade, že:
Pokiaľ sa chyba spotrebného tovaru vyskytne v záručnej dobe dvoch rokov od prevzatia tovaru (u použitého tovaru jedného roka od prevzatia tovaru), náležia vám nižšie uvedené práva z chybného plnenia:
a) Výmena tovaru
Výmenu tovaru v dôsledku existencie chyby pri prevzatí tovaru môžete požadovať vždy, ibaže je zvolený spôsob odstránenia chyby nemožný alebo v porovnaní s opravou veci neprimerane nákladný; to sa posúdi hlavne s ohľadom na význam chyby, hodnotu, ktorú by vec mala bez chyby, a to, či môže byť chyba odstránená opravou bez značných problémov pre kupujúceho.
b) Oprava veci
Pokiaľ je možné tovar opraviť, náleží vám právo na bezplatné odstránenie chyby. Pokiaľ sa v priebehu reklamačného konania ukáže, že nie sme schopní tovar opraviť, prípadne, že oprava je neprimerane nákladná, hlavne s ohľadom na význam chyby a hodnotu, ktorú by vec mala bez chyby, sme oprávnení vás informovať o odmietnutí opravy. V takom prípade vás budeme okamžite informovať a môžete zvoliť iný tu uvedený spôsob vybavenia reklamácie.
c) Zľava z kúpnej ceny
Pokiaľ pri prevzatí tovaru existovala na tovare chyba, môžete požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, pokiaľ:
Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez chyby a chybnej veci, ktorú kupujúci dostal.
d) Vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy)
Vrátenie peňazí môžete požadovať len za predpokladu, že:
Právo na odstúpenie od zmluvy vám nenáleží, ak je chyba tovaru nevýznamná.
Podmienkou pre výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy) je, že vrátite vec v tom stave, v akom ste ju dostali. Výnimkou sú prípady, kedy:
a) došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia chyby veci;
b) ste použili vec ešte pred objavením chyby;
c) ste nespôsobili nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave svojím konaním alebo opomenutím; alebo
d) ste vec predali ešte pred objavením chyby, spotrebovali ju, alebo pozmenili vec pri obvyklom použití; ak sa stalo tak len sčasti, vrátite nám, čo ešte vrátiť môžete, a dáte nám náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia veci prospech.
Reklamáciu v našej spoločnosti (alebo osoby, ktorá je v potvrdení o trvaní práv z chybného plnenia – záručnom liste uvedená ako osoba určená na opravu) uplatnite bez zbytočného odkladu od zistenia chyby. V súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa prijímame reklamácie od spotrebiteľov:
Pre podnikateľov a čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame využiť našu prevádzku v sídle spoločnosti.
Nesplnenie niektorého z vyššie uvedených krokov alebo nepredloženie ktoréhokoľvek z vyššie uvedených dokumentov nebráni kladnému vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok.
Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy nám bol oznámený výskyt.
Pri uplatnení reklamácie vám vydáme písomné potvrdenie, ktoré obsahuje dátum uplatnenia reklamácie, čo je obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete a tiež vaše kontaktné údaje pre účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
Reklamáciu vrátane odstránenia chyby vybavujeme najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa s vami v konkrétnom prípade nedohodneme na lehote dlhšej. Ohľadom vybavenia reklamácie, vrátane jej spôsobu, vás budeme v tejto lehote informovať.
Pokiaľ zvolíte právo, ktoré Vám nemôže byť z objektívnych dôvodov priznané (hlavne u neodstrániteľných chýb alebo v príprave výmeny tovaru, ktorá nie je možná), budeme vás okamžite kontaktovať. V takom prípade môžete zvoliť iné právo v súlade s týmto reklamačným poriadkom.
Po vybavení reklamácie vám vydáme potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
V súlade s občianskym zákonníkom máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení reklamácie tovaru. Vezmite, prosíme, na vedomie, že právo na úhradu týchto nákladov musíte uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je treba vytknúť chybu.
Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 26.01.2024.