Jarní výprodej
Jarní výprodej

Reklamačný poriadok

 

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Tento Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky reklamácie chýb tovaru zakúpeného prostredníctvom on-line obchodu VUCH od našej spoločnosti

 

Vuch s.r.o., so sídlom Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim,

IČ: 04522150,

DIČ: CZ04522150                                      

zapísanej v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Hradci Královom, oddiel C, vložka 36028.

organizačná zložka Slovensko

IČ: 55456162

DIČ: SK4120049417


Bezplatné zaslanie: cez podacie miesta Packeta (https://www.packeta.sk/pobocky) pomocou kódu 94129932, ktorý sa nahlási obsluhe pobočky.

Adresa pre zaslanie na adresu hradenú zákazníkom: Vuch s.r.o., Čáslavská 46, 53701 Chrudim, Česká Republika.

Telefónne číslo: +421 233 456 593

Kontaktný e-mail: info@vuch.sk


1. ZA AKÉ CHYBY TOVARU ZODPOVEDÁME?

1.1 ZODPOVEDNOSŤ ZA DODANÝ TOVAR

Ako predávajúci zodpovedáme za to, že vám bol dodaný ten tovar, ktorý ste si objednali, a že tovar pri prevzatí nemá chyby. To znamená, že tovar pri prevzatí hlavne:

  • zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohovoreným vlastnostiam;
  • je vhodný na účel, pre ktorý ho požadujete a s ktorým sme súhlasili;
  • je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.

Nezodpovedáme za chyby, ktoré sa na tovare vyskytnú až po jeho prevzatí.

Ak sa prejaví chyba v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí, a to iba ak to povaha veci alebo chyby vylučuje.

1.2 ZODPOVEDNOSŤ ZA TOVAR VEDĽA UJEDNANÝCH VLASTNOSTÍ

Ďalej zodpovedáme, že tovar okrem dohodnutých vlastností:

  • je vhodný na účel, ku ktorému sa vec tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy chovania daného odvetvia, pokiaľ nie sú technické normy;
  • množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí tohto druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, a to aj s ohľadom na naše verejné prehlásenia, hlavne reklamou alebo označením;
  • je dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môžete rozumne očakávať;
  • zodpovedá akosťou alebo vyhotovením vzorku alebo predlohe, ktoré sme vám poskytli pred uzatvorením zmluvy.

Nad rámec zákonnej doby pre spotrebiteľa pre vytknutie chyby neposkytujeme žiadnu záruku za akosť.

1.3 Ak STE PODNIKATEĽOM

Ak ste podnikateľom, práva z chybného plnenia zakladá len chyba, ktorú mal tovar pri prechode nebezpečenstva škody na tovar, aj keď sa prejaví až neskôr. V prípade, že sa chyba vyskytne v závislosti od porušenia niektorej z našich povinností, náležia vám práva z chybného plnenia aj v takom prípade.

1.4 ČO NEMOŽNO POVAŽOVAŤ ZA VADU TOVARU

Za chybu tovaru nemožno považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach. Pokiaľ tovar nezodpovedá vašej predstave, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s článkom 6 Všeobecných obchodných podmienok.

2. V AKEJ DOBE MÔŽETE CHYBU VYTKNÚŤ?

2.1 AKÚ CHYBU MOŽNO VYTKNUŤ U POUŽITÉHO A NEPOUŽITÉHO TOVARU

Pri nepoužitom spotrebnom tovare môže kupujúci vytknúť chybu, ktorá sa na veci prejaví v dobe dvoch rokov od prevzatia tovaru, ak nie je na webovom rozhraní, v dokumentoch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená dlhšia doba.

Pri použitom tovare môže kupujúcu vytknúť chybu, ktorá sa na veci prejaví v dobe jedného roka od prevzatia tovaru.

2.2 VADA U TOVARU S OBMEDZENÝM DÁTOM TRVANLIVOSTI

Pokiaľ je na tovare uvedený dátum minimálnej trvanlivosti, poprípade je pri veci podliehajúcej rýchlej skaze uvedená doba, po ktorú je možné vec použiť, trvá záručná doba do takého dátumu.

2.3 DOBA PRE VYTKNUTIE CHYBY U OPRAVENÉHO ALEBO VYMENENÉHO TOVARU

V prípade, že vám bude tovar vymenený či opravený, na nový tovar, resp. vymenené súčiastky a náhradné diely, nebeží nová doba. Doba pre vytknutie sa však v takom prípade predlžuje o dobu, po ktorú ste nemohli kvôli chybe tovar používať, čiže hlavne o dobu, po ktorú je tovar v oprave.

3. AKÉ PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA MÁTE?

3.1 ČÍM SA RIADI VAŠE PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA

Vaše práva z chybného plnenia sa riadia občianskym zákonníkom, hlavne § 2099 až 2117 a ak ste spotrebiteľom, tiež § 2165 až 2174b. Ustanovenia článkov § 2106 a 2107 o právach z chybného plnenia sa neuplatňujú.

3.2 AK STE PODNIKATEĽ

V prípade, že chyba tovaru existovala alebo sa má za to, že existovala už pri prevzatí tovaru, náležia vám nižšie uvedené práva z chybného plnenia.

Pokiaľ je chyba tovaru podstatným porušením zmluvy, náležia vám tieto práva z chybného plnenia:

  • odstránenie chyby dodaním novej veci; 
  • odstránenie chyby opravou veci;
  • primeraná zľava z kúpnej ceny; alebo
  • odstúpenie od zmluvy.

V prípade podstatného porušenia zmluvy nás pri oznámení chyby alebo bez zbytočného odkladu po oznámení chyby informujte o tom, aké právo z chybného plnenia ste si zvolili. Upozorňujeme Vás, že pokiaľ tak neurobíte, budú vám náležať len tie práva, ktoré by vám náležali pri nepodstatnom porušení zmluvy. Vykonanú voľbu je možné meniť len po dohode s nami.

Pokiaľ v primeranej lehote chybu tovaru neodstránime, môžete požadovať namiesto odstránenia chyby primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť.

Pokiaľ je chyba tovaru nepodstatným porušením zmluvy, môžete požadovať:

  • odstránenie chyby; alebo
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny.

V prípade, že chybu tovaru neodstránime včas alebo odstránenie chyby odmietneme, môžete požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu je možné meniť len po dohode s nami.

Beriete na vedomie, že dokiaľ neuplatníte svoje právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpite od zmluvy, sme oprávnení dodať vám chýbajúci tovar alebo odstrániť právnu chybu (hlavne dodať chýbajúce dokumenty).

Výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy nejde požadovať v prípade, že nemôžete vec vrátiť v tom stave, v akom ste ju dostali. To neplatí v prípade, že:

  • došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia chyby veci;
  • ste použili vec ešte pred objavením chyby;
  • ste nespôsobili nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave konaním alebo zabudnutím; alebo
  • ste vec predali ešte pred objavením chyby, spotrebovali ju, alebo pozmenili vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vrátite nám, čo ešte vrátiť môžete, a dáte nám náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia veci prospech.
3.3 LEN AK STE SPOTREBITEĽ

Pokiaľ sa chyba spotrebného tovaru vyskytne v záručnej dobe dvoch rokov od prevzatia tovaru (u použitého tovaru jedného roka od prevzatia tovaru), náležia vám nižšie uvedené práva z chybného plnenia:

a) Výmena tovaru

Výmenu tovaru v dôsledku existencie chyby pri prevzatí tovaru môžete požadovať vždy, ibaže je zvolený spôsob odstránenia chyby nemožný alebo v porovnaní s opravou veci neprimerane nákladný; to sa posúdi hlavne s ohľadom na význam chyby, hodnotu, ktorú by vec mala bez chyby, a to, či môže byť chyba odstránená opravou bez značných problémov pre kupujúceho.

b) Oprava veci

Pokiaľ je možné tovar opraviť, náleží vám právo na bezplatné odstránenie chyby. Pokiaľ sa v priebehu reklamačného konania ukáže, že nie sme schopní tovar opraviť, prípadne, že oprava je neprimerane nákladná, hlavne s ohľadom na význam chyby a hodnotu, ktorú by vec mala bez chyby, sme oprávnení vás informovať o odmietnutí opravy. V takom prípade vás budeme okamžite informovať a môžete zvoliť iný tu uvedený spôsob vybavenia reklamácie.

c) Zľava z kúpnej ceny

Pokiaľ pri prevzatí tovaru existovala na tovare chyba, môžete požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, pokiaľ:

  • sme chybu odmietli odstrániť alebo sme ju neodstránili v primeranej dobe alebo bez značných problémov pre kupujúceho;
  • nie sme schopní odstrániť chybu, pre ktorú nemôžete tovar poriadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto chybou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo
  • tovar nemôžete poriadne používať pre opakovaný výskyt chyby po oprave (výskyt tej istej chyby po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách);
  • chyba je podstatným porušením zmluvy;
  • sa na tovare vyskytne väčší počet chýb (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných chýb, z ktorých každá bráni riadnemu užívaniu tovaru); alebo
  • z nášho prehlásenia či z okolností je zjavné, že chyba nebude odstránená v primeranej dobe (najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie) alebo bez značných problémov pre kupujúceho.

Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez chyby a chybnej veci, ktorú kupujúci dostal.

d) Vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy)

Vrátenie peňazí môžete požadovať len za predpokladu, že:

  • pokiaľ sme chybu odmietli odstrániť alebo sme ju neodstránili v primeranej dobe alebo bez značných problémov pre kupujúceho;
  • nie sme schopní odstrániť chybu, pre ktorú nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto chybou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo
  • tovar nemôžete riadne používať pre opakovaný výskyt chyby po oprave (výskyt tej istej chyby po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách); alebo
  • chyba je podstatným porušením zmluvy;
  • sa na tovare vyskytne väčší počet chýb (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných chýb, z ktorých každá bráni riadnemu užívaniu tovaru);
  • z nášho prehlásenia či z okolností je zjavné, že chyba nebude odstránená v primeranej dobe (najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie) alebo bez značných problémov pre kupujúceho; alebo
  • chyba bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorá bola podľa zmluvy vykonaná nami alebo na našu zodpovednosť; prípadne ak bola chyba spôsobená v dôsledku nedostatku v návode, ktorý sme vám spolu s tovarom poskytli.

Právo na odstúpenie od zmluvy vám nenáleží, ak je chyba tovaru nevýznamná.

3.4 PODMIENKY NA VÝMENU TOVARU ALEBO VRÁTENIA PEŇAZÍ (ODSTÚPENIE OD ZMLUVY)

Podmienkou pre výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy) je, že vrátite vec v tom stave, v akom ste ju dostali. Výnimkou sú prípady, kedy:

a) došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia chyby veci;

b) ste použili vec ešte pred objavením chyby;

c) ste nespôsobili nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave svojím konaním alebo opomenutím; alebo

d) ste vec predali ešte pred objavením chyby, spotrebovali ju, alebo pozmenili vec pri obvyklom použití; ak sa stalo tak len sčasti, vrátite nám, čo ešte vrátiť môžete, a dáte nám náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia veci prospech.

4. KEDY NEJDÚ PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA UPLATNIŤ?

4.1. Práva z chybného plnenia vám nenáleží, pokiaľ
  • ste chybu sami spôsobili; alebo
  • sa chyba na veci vyskytla až po jej prevzatí;
  • uplynula záručná doba.
4.2 Záruka a nároky zo zodpovednosti za chyby sa ďalej nevzťahujú na
  • opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním (za opotrebovanie spôsobené používaním sa považuje aj zníženie kapacity batérií a akumulátorov);
  • chyby použitej veci zodpovedajúce miere používania alebo opotrebovania, ktorý tovar mal v okamihu, kedy ste ho prevzali;
  • veci, ak to vyplýva z ich povahy (hlavne tovar, ktorý zo svojej povahy nemôže vydržať po celú dobu trvania záručnej doby).

5. AKO POSTUPOVAŤ PRI REKLAMÁCII?

5.1 KDE UPLATNIŤ REKLAMÁCIU ZAKÚPENÉHO TOVARU

Reklamáciu v našej spoločnosti (alebo osoby, ktorá je v potvrdení o trvaní práv z chybného plnenia – záručnom liste uvedená ako osoba určená na opravu) uplatnite bez zbytočného odkladu od zistenia chyby. V súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa prijímame reklamácie od spotrebiteľov:

  • v ktorejkoľvek našej prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru (pokiaľ ste si tovar zakúpili na predajni v Bratislave, prosíme o reklamácii na rovnakej pobočke);
  • v sídle našej spoločnosti;
  • v mieste podnikania;
  • u osoby, ktorá je v potvrdení o trvaní práv z chybného plnenia – záručnom liste uvedená ako osoba určená na opravu.

Pre podnikateľov a čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame využiť našu prevádzku v sídle spoločnosti.

5.2 ODPORÚČANÝ POSTUP PRI REKLAMÁCII
  • pre rýchlejšie vybavenie nás o reklamácii môžete dopredu informovať telefonicky, e-mailom či písomne;
  • zároveň je vhodné nás informovať o tom, aké právo z chybného plnenia ste si zvolili, teda či máte v súlade s týmto reklamačným poriadkom záujem o opravu veci, doplnenie toho čo chýba, výmenu tovaru alebo jeho chybnej súčasti, odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), zľavu z kúpnej ceny, poprípade ďalšie práva v súlade s týmto reklamačným poriadkom a občianskym zákonníkom;
  • reklamovaný tovar nám doručte spolu s uplatnením reklamácie alebo následne (inak ako na dobierku, ktorú nepreberáme) na adresu sídla, pričom pri zasielaní odporúčame zabaliť tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu;
  • pre uľahčenie postupu je vhodné k tovaru priložiť doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad - faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru, spolu s popisom chyby a návrhom na spôsob riešenia reklamácie.

Nesplnenie niektorého z vyššie uvedených krokov alebo nepredloženie ktoréhokoľvek z vyššie uvedených dokumentov nebráni kladnému vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok.

5.3 OKAMIH UPLATNENIA REKLAMÁCIE

Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy nám bol oznámený výskyt.

5.4 PÍSOMNÉ POTVRDENIE O UPLATNENÍ REKLAMÁCIE

Pri uplatnení reklamácie vám vydáme písomné potvrdenie, ktoré obsahuje dátum uplatnenia reklamácie, čo je obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete a tiež vaše kontaktné údaje pre účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.

5.5 LEHOTY VYBAVENIE REKLAMÁCIE

Reklamáciu vrátane odstránenia chyby vybavujeme najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa s vami v konkrétnom prípade nedohodneme na lehote dlhšej. Ohľadom vybavenia reklamácie, vrátane jej spôsobu, vás budeme v tejto lehote informovať.

5.6 VOĽBA PRÁVA O SPÔSOBE VYBAVENÍ REKLAMÁCIE

Pokiaľ zvolíte právo, ktoré Vám nemôže byť z objektívnych dôvodov priznané (hlavne u neodstrániteľných chýb alebo v príprave výmeny tovaru, ktorá nie je možná), budeme vás okamžite kontaktovať. V takom prípade môžete zvoliť iné právo v súlade s týmto reklamačným poriadkom.

5.7 POTVRDENIE O DÁTUME A SPÔSOBU VYBAVOVANIA REKLAMÁCIE

Po vybavení reklamácie vám vydáme potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

5.8 PRÁVO NA ÚHRADE ÚČELNE VYNALOŽENÝCH NÁKLADOV PRI UPLATNENÍ REKLAMÁCIE TOVARU

V súlade s občianskym zákonníkom máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení reklamácie tovaru. Vezmite, prosíme, na vedomie, že právo na úhradu týchto nákladov musíte uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je treba vytknúť chybu.

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 26.01.2024.

Zvoľte svoju krajinu